2015

Parade modtager befaling                                         Fanen føres ind                                Hyggestund

Soldaerhistorier                          Frokost i det fri                                                Tak for jeres indsats i dag og opbakningen

(se flere billeder i bunden af siden)

Lørdag den 13. juni var der igen kaldt til Fugleskydning på Humlemosegård i Lyderslev. 28 gamle gardere var fremmødt i flot solskin til Fugleskydning. Pårørende deltog i de øvrige konkurrencer og frokosten.
Dagen indledtes som altid med en mindre parademarch m/fane ledsaget af 2 tamburer, hvorefter Dannebrog sættes i gårdens høje flagstang mens, der afsynges ”Der er ingenting der maner…”.

Fuglekonge 2015 blev Keld Andreasen ved nedskydningen af Brystpladen v/Lars Kragh Jacobsen.

De øvrige honoreringer blev – skytten nævnt i parentes: Kronen, Claus Wolsing (Hans Henrik Thyssen), Venstre Vinge, Stig W. Pedersen (Hans Henrik Thyssen), Højre Vinge, Hans Egon Petersen (Jørgen Gebhard), Venstre Kloring, Lars Kragh Jacobsen (Jens Andreasen), Højre Kloring, Jørgen Gebhard (Hans Egon Petersen, Venstre Øre, Preben Rasmussen (Lars Juel Clement), Højre Øre, Hans-Jørgen Løje (Ole Andersen), Venstre Klo, Poul Nielsen (Jens Lund), Højre klo, Knud Schrøder (Lars Kragh Jacobsen), Halen, Jens Andersen (Lars Ballegaard), Næseringen, Søren Andersen, (Lars Kragh Jacobsen).

Endvidere var der 1. og 2. præmier til konkurrencerne i luftgevær, hesteskokast og dart for børn, damer og herrer samt lodtrækning v/Amerikansk Lotteri med flotte præmier.

Foruden de obligatoriske foreningspræmier, var der sponseret 3 bogpræmier af medlem Thomas Rathsack, 3 chokolade/kaffepræmier fra medlem Claus Wolsing og 3 maleripræmier af medlem Ejvind Bjerre. Efter præmieoverrækken var der auktion over et maleri til fordel for foreningen skænket af Ejvind Bjerre.

Ejvind bjerre v/første skud                Dommerbordet Søren Sørensen og Ole Bille       Flere historier

Fuglekongen                                     Frokost                                              Præmier modtages