Foredrag

2024

Næste foredrag bliver torsdag den 24 OKT på REST Harmonien med ledende politiinspektør Kim Kliver, SSJÆL - og Lolland Falster PLT. Vi kommer til at høre om pådømte sager og efterforskning/opklaring af disse.

2023

Foredraget torsdag den 26 OKT 2023 trak godt 50 interesserede. Sven Trautner fortalte om sin tid som Falcklæge, hvor han flyttede opgaven gennem uddannelse for Falckredder fra, at være "transport-uddannede" af syge og kvæstede, til at kunne indsætte dem som den præhospitale højt kvalificerede indsats på skadesstedet, og således redde liv og førlighed langt bedre og mærkbart for os alle.

Ligeledes fik vi en "indflyvning" i hans tid i Forsvaret som flyvende helikopterlæge og de mange livreddende indsatser han havde været en del af i flere år.

Sven Trautner, tidl. læge v/Falck og Flyvevåbnet, EKS 722 fortalte medrivende om sine mange opgaver ved katastrofer og ulykker gennem mange år.

*****

Torsdag den 27 OKT 2022, kl. 1900 på Rest. Harmonien i Rødvig-Stevns. Godt 125 forventningsfulde gæster mødte frem. [Læs mere her

Formand; APR-87, Jens Egsgaard - Vlado Lentz - NOV-78, Lars Juel Clement

Naturligvis en flaske Garderportvin til Vlado.

****

Artiklen er venligst modtaget fra Stevnsbladet/15 DEC 2021.

Foredraget torsdag den 28 OKT 2021 med vicestats-obducent og retsmediciner Peter Juel Thiis Knudsen var en stor succes. Over 100 deltagere havde en spændende aften.

Læs også om tidligere foredrag på denne side.

****

Afhængigt af medlemmernes interesse vil der i oktober måned blive afholdt spændende foredrag.

Vi tilstræber, at det er aktuelle personer med indblik i Danmarks nationale og internationale historie i det brede Ordens-, sikkerheds-, militære- og Beredskabsmæssige perspektiv.

På arkivsiden finder du omtale af de afholde foredrag:
Klik på linjerne herunder for adgang til informationen om tidligere foredrag.

OKT 2018 - Frank Jensen (tidl. PET)

OKT 2017 - Hans Peter Michaelsen

OKT 2016 - Marcus Knuth

OKT 2015 - Thomas Tram Pedersen

OKT 2014 Oberst Lars Møller

OKT 2013 Sirius-Patruljens Jens Bonde

OKT 2012 Thomas Rathsack

OKT 2011 Bent Isager-Nielsen

OKT 2008 Per Larsen

Har du forslag til en god foredragsholder - så kontakt bestyrelsen.